Underbar löpning!

3 minus, stjärnklart och fullmåne! Förhållanderna var perfekta. Tog på mig löparkläderna och tog mig ut i den kalla luften. Dom första andetagen var kalla och kroppen kändes också lite kall. Svårt att få ordning på andning och muskler med en gång. Men bara efter några minuters löpning övergick detta till en enorm energi och jag kände direkt att detta skulle bli en grym runda. Kroppen svarade på allt! Vart enda andetag jag tog omvandlades till bränsle för kroppen och jag kände en otrolig respons. En helt underbar känsla när kroppen svarar på detta sätt, trötthet och mjölksyra finns inte sånna här dagar. En helt obeskrivlig känsla, och sen blev det ju inte sämre när allt är så vackert ute. Träden skuggar sig på vägen av månens sken och dom istäckta åkrarna lös upp hela landskapet.
Löpträningar som dessa är det bästa man kan tänka sig! Och när kroppen fungerar som en nyoljad maskin som bara trampar på och trampar på. Då! Då är man fri! Verkligen fri


Kommentarer
Postat av: Pellnor

Fucking poetiskt! :-)

2011-01-21 @ 11:45:26
Postat av: haha mmm vet

2011-01-21 @ 12:05:32
Postat av: hugo

så fint.. blir löpsugen.

2011-01-21 @ 17:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0